Przedmiotem ogłoszenia jest jeden z najwspanialszych samochodów w historii motoryzacji – Mercedes-Benz 380SEC C126, z pierwszych lat produkcji, czyli 1982, egzemplarz z rynku Japońskiego, wersja europejska, samochód kolekcjonerski, w Japonii należał do klubu Japan Automobile Federation. Pod maską mniejsza, z dwóch dostępnych w owym czasie jednostek – benzynowe 3.8 V8 o mocy 204 koni mechanicznych, oraz automatyczna skrzynia biegów. Egzemplarz sprowadziłem osobiście do Polski w połowie 2017 roku, zarejestrowany i użytkowany jedynie w piękne słoneczne dni. Aktualny przebieg 262 000 km. Nadwozie bezwypadkowe, wszystkie blachy spasowane prawidłowo, aczkolwiek nosi ślady upływu czasu, nie da się ukryć że za chwilę odśpiewamy mu 40 lat minęło. samochód był już kiedyś odświeżany, w ostatnim czasie przeszedł korektę lakieru i położona została warstwa ceramiki w celu ochrony lakieru i zachowania jak najlepszej świeżości. Samochód jest w 100% kompletny, niczego nie brakuje, wszystko znajduje się na miejscu i wszystko jest sprawne. Wizualnie prezentuje się imponująco, jak to SEC w w tym stanie zachowania. Wnętrze w stanie doskonałym, biorąc pod uwagę 38 lat, jest praktycznie jak nowe, a jego kolorystyka i klimat totalnie magiczne. Konfiguracja akrylowego lakieru ‘040 Schwarz’ z welurowym kremowym wnętrzem ‘935 Cream’ to kanon klasycznego stylu. Nie twierdzę że każdy ma tak uważać, ale wg mnie tak jest. Od strony technicznej samochód jest w 100% sprawny i w pełni jezdny. Silnik odpala od „strzała”, pracuje prawidłowo, wtrysk mechaniczny idealnie zestrojony. Układ napędowy i jezdny bez zastrzeżeń, skrzynia biegów pracuje prawidłowo. Hamulce sprawne, postojowy również. Cała elektronika działa wzorowo. Klimatyzacja jak trzeba potrafi zmrozić. System audio (dedykowany przez MB dla modelu 126 marki National z pilotem zdalnego sterowania!!, który jest wisienką na torcie tego samochodu, nie jednego melomana miło zaskoczy, a przynajmniej tak było ze mną. Samochód kultowy i niesamowity, przenoszący w inny świat, kto nie miał do czynienia z C126 myślę ze zakocha się od pierwszego spojrzenia, a Ci co mieli to wiedzą. Dokumenty samochód posiada komplet dokumentów, instrukcji, katalogów, przeglądów serwisowych jeszcze z Japonii, wszystko w stylowym pudełku sygnowanym logo MB. W moich rękach, w tym roku samochód przeszedł kurację odmładzającą: Zimą 2019 – został rozebrany środek samochodu, wyprany, tapicer przeszył rozdarcia weluru który udało mi się zdobyć w oryginale w Mercedesie w USA, drewno zostało odświeżone u Jarka Kuklińskiego w Łodzi, podsufitka uszyta od nowa (stara była miejscami rozklejona) Przy okazji, samochód został wewnątrz dodatkowo zabezpieczony tak żeby cieszył właściciela bezproblemowo przez kolejne 40 lat. Wiosną 2019, został zrobiony kompleksowy przegląd mechaniczny samochodu (wymiana wszystkich płynów i wielu elementów, nawet na wyrost tak aby samochód był w 100% bezproblemowy) oraz przeprowadzony został generalny remont klimatyzacji ze zmianą czynnika na obecnie dozwolony. Jestem pewien, że osoba która szuka takiego samochodu, po przyjeździe i obejrzeniu będzie miło zaskoczona jego wzorowym stanem. Oględziny i zakup samochodu w Warszawie zapraszam do kontaktu.
Dane pojazdu
VIN | WDB12604312002487 |
model | 380 SEC |
moc | 204 KM (150 kW) przy 5250 obr/min |
moment obrotowy | 315 Nm przy 3250 obr/min |
0-100 km/h | 9.8 s |
dealer zamawiający | Japonia (0 2 839 20944) |
data dostawy | N/A |
lakier | 040 |
wnętrze | 935 |
nr silnika | 116963 12 012292 – 3839 cm³ V6 benzyna |
nr skrzyni biegów | 722310 02 211262 – automatyczna 4-biegowa |
przebieg | 262 000 km |
cena | 70 000 PLN |
lokalizacja | Warszawa, Woj. Mazowieckie |
numer telefonu | 693-760-970 |
Konfiguracja według numeru VIN
410 | szyberdach odsuwany elektrycznie |
430 | zagłówki tylne |
440 | tempomat |
498 | wersja dla Japonii |
504 | prawe lusterko regulowane elektrycznie |
524 | zabezpieczenie lakieru |
543 | zasłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami |
570 | składany podłokietnik z przodu |
581 | klimatyzacja automatyczna |
592 | szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana), przednia z paskiem przeciwsłonecznym |
600 | wycieraczki przednich reflektorów |
615 | lampki w drzwiach oświetlające podłoże |
640 | alufelgi 15-otworowe |
668 | specjalne zabezpieczenie na czas transportu |
673 | akumulator dużej pojemności |
802 | rok modelowy 1982 |
812 | głośniki z tyłu |
Raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów
1982 | Rok produkcji | |
---|---|---|
01.01.1982 |
Pierwsza rejestracja za granicą |
|
13.02.2017 |
Pierwszy właściciel w Polsce Właściciel: osoba fizyczna Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie |
|
29.01.2018 |
Pierwsza rejestracja w Polsce |
Ryzyka według AutoDNA
Kradzież | Nie odnotowano kradzieży | |
---|---|---|
Złomowanie | Nie odnotowano złomowania | |
Uszkodzony | Nie odnotowano uszkodzenia pojazdu | |
Rozbieżność drogomierza | Nie odnotowano rozbieżności w odczytach drogomierza | |
Niedopuszczony do ruchu | Nie odnotowano problemów z dopuszczeniem pojazdu do ruchu | |
Służył jako taxi | Nie odnotowano, że pojazd był używany jako taksówka | |
Szkoda całkowita | Nie odnotowano szkody całkowitej pojazdu ani zniszczenia powodziowego | |
Błąd cyfry kontrolnej | Nie odnotowano błędu cyfry kontrolnej w numerze VIN pojazdu | |
Akcje serwisowe | Nie odnotowano akcji serwisowej producenta |
Szczegółowe informacje dotyczące powyższego egzemplarza można uzyskać pod numerem telefonu: 693-760-970
Będziemy zobowiązani jeżeli podczas rozmowy wspomnisz, że dzwonisz z serwisu GiełdaMercedesów.pl